Wednesday, January 5, 2011

Kurang Itu Lebih

Pulang dari Korea tempoh hari, aku menatap gambar-gambar yang diambil pada saat kesejukan menyucuk tulang...ada sesuatu yang tidak kena....sesuatu yang aku tidak suka, tentang gambar-gambar itu...Jujur dan telus aku mengakui, kamera digital ini sudah tidak mampu menampakkan keindahan musim sejuk di Korea dek kerana ...........................AKU. Betuk kata mak, aku sudah terlalu gemuk....dia bagai dalam nada merayu saat meminta aku mengusahakan sesuatu....mengurangkan berat badanku.....dia malahan menawarkan rantai emasnya jika aku mampu melunaskan hasrat hatinya...ingin melihat aku kurus, mempunyai berat badan yang ideal....aku kembali menatap gambar-gambar ketika musafir di negara lain...hati ini berdetik,dulu aku masih boleh berkompromi,Chubby kononnnya....Maka "LEBIH kini sudah menjadi Kurang"...Lebih Berat Badan-Kurang Cantik, Kurang Lawa,Kurang Elok.....dan kini KURANG itu LEBIH, maksudku, lebih baik, lebih sihat, lebih cantik....Akan ku cuba atasi kekurangan ini......Supaya kembara seterusnya akan jadi lebih indah.......Travel with style!

4 comments:

  1. babe, u still gojes what... mungkin baju tu kot yang buat ko nampak chubby... banyak layer tu.....

    ReplyDelete
  2. Ayooo,meh nak banje nasik lemak...hehe,tapi serius jun,,memang gobok wehh

    ReplyDelete
  3. senang je nak kurus dgn cepat. lps blk keje, ko jalan je. tak larat nak jog kan? jalan je, selama sejam tanpa henti. pelan2 pon takper. janji tak benti, janji sejam. ari2 buat. insya allah lama2 dengan sendiri akan turun berat badan. selamat mencuba!~

    ReplyDelete
  4. cadangan yang baekkkk...insyaAllah akan dipraktis...cuma displin mau tinggi nehh

    ReplyDelete