Tuesday, January 18, 2011

KUAT TAPI LEMAH.......

Barangsiapa yang melihat kemungkaran,maka cegahlah ia dengan tanganmu;jika tidak berdaya,maka cegahlah dengan lidahmu;jika tidak berdaya,maka cegahlah dengan hatimu,yang sedemikian itu adalah selemah-lemah iman." (H.R. Muslim). Ingin sekali aku zahirkan kata-kata dalam hati ini.....ingin sekali aku khabarkan padanya......aku tidak suka....Seluruh jiwa raga,hati dan akal memaksa untuk aku melafazkan betapa aku mahukan ia berhenti....Sinar ini dapat aku rasakan,sesak dalam dada....Ya Allah, aku mohon jalan penyelesaian tanpa perlu melukakan atau memutuskan silaturahim.....maka kurniakanlah kebijaksanaan kepadaku untuk melakukannya...apakah jalan yang terbaik???....Tak mampu lagi untuk bertoleransi.....dan aku harap lambat atau cepat ia akan memahami....

2 comments:

  1. adakah kita serupa di dalam menandatangani masalah perhubungan? ngeeeeee

    ReplyDelete
  2. huhuhu...sukar sebenarnya utk kita nyatakan pendirian kita lebih-lebih lagi jika ingin membuat perubahan yg lebih baik pada diri sendiri,mungkin mereka sudah terbiasa dengan diri kita sebelumnya...

    ReplyDelete